torsdag 15 mars 2007

Beslutsångest

Efter att ha tokstirrat in i kylskåpet under en längre tid har jag fått årets största beslutsångest. Vad ska jag laga för mat?

Kylskåpet innehåller nu:
12 burkar RedBull (sockerfri)
9 burkar RedBull (vanlig)
2 flaskor Pol Roger
1 flaska vitt
1 påse Tagliatelle
1 paket Tortellini
1 fläskfilé
En halv förpackning leverpastej
Kvibille Cheddarost (helt ny)
5 olika sorters Marmelad
Bregott
Vispgrädde
Ägg
Kaviar (den randiga Kalles tuben)
Ris (i takeaway-låda, kan vara gammalt)
Grönpepparsås
1 liter Ekologisk Mellanmjölk

plus massa burkar och andra grejjer...

Det blir McDonalds… jag orkar inte laga nåt idag...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ska tipsa Anna Skipper om ditt kylskåpsinnehåll. Ajajaj... :D

Don Tomaso sa...

Anna who?

Fredricsson sa...

Anna är en het tjej på TV3 som lär folk att leva och äta sunt.

Don Tomaso sa...

Äta sunt e inte min grej - men jag har inget mot heta tjejer...

Anonym sa...

Don! Skär fläsket i 5cm skivor, banka rejält. lägg ett par rediga ostskivor mellan två fläsk, vänd i vetemjöl+salt och peppar, vänd i ett par uppvispade ägg, vänd slutligen i riven ost, stek på mellanvärme 5 min på varje sida. Samtidig kokar du Tagliatelle, häller av, tillbaks i kastrullen, i med en skvätt grädde och lite riven ost. Ät. Halva flaskan vitt dricker du medans du kockar, den andra halvan går ner med maten. Oj, nu blev jag hungrig.

Don Tomaso sa...

Låter som en magisk måltid...

Vem tipsar?

Anonym sa...

Ett spöke från ditt förflutna ; )