fredag 16 mars 2007

Mocco

Idag kom Moccokortet med posten. Det ger mig en kopp kaffe och valfritt bakverk en gång om dagen resten av 2007. Värdet uppskattas till 25.000:-. Det är ju inte varje dag man får tjugofem rök sådär. Så det känns bra kan man väl säga. Tack Christos & Panos. Jag bjuder på en fika nästa gång vi ses…

Snodde precis en tid i tvättstugan, sen ska jag ner till Café Opera och fixa lite grejjer under dagen. Ikväll äter jag och Alex middag å sen ska vi ta en tur på stan. Vi lär nog hinna med de flesta av våra favoritställen. Ska dock undvika Café Opera (konstigt nog). Har varit där varenda kväll de senaste två veckorna känns det som.

En rolig episod ur senaste avsnittet av Dirt är när en av de manliga huvudpersonerna i teveserien fyller år får dambesök. Hon har med sig en tårta. Går fram till födelsedagsbarnet iklädd en halvkort kjol. Tar av sig trosorna. Öppnar tårtkartongen. Ställer den på bordet. Och sätter sig i tårtan. Sen säger hon.
- Jag vet hur mycket du älskar tårta. Varsågod och ät.

Fan, jag vill också äta tårta...

Inga kommentarer: