måndag 19 mars 2007

Lambi-dubbel-guld-rumpa-papper

Idag har varit en sån där riktigt skittråkig måndag. Skulle till mitt gamla jobb och hjälpa till med en del grejjer. Nu visade det sig att de jag stämt träff med satt i möten och hade annat för sig. Vi sköt upp allt till imorgon bitti istället.

Jag åkte hem och sov middag i fyra timmar i stället. Sur och grinig åkte jag ner till nattklubbsmötet på Café Opera. Höll ganska låg profil för en gångs skull. Men det blev väl ganska bra utfall till slut.

Efter mötet åkte jag och Abbe till Prisextra och storhandlade. Nu är kylen och frysen sprängfulla. Fick med mig fyra knökfulla bärkassar med mat för knappt 700 spänn. Abbe handlade för 2400:- och berättade att det stärker hans självkänsla att ha ett fullt kylskåp.

När det kommer till inköp av toapapper hade vi liknande åsikter. Man måste vara jävligt noggrann med att det är bra kvalitet på pappret man torkar sig i arslet med. Så jag blev lite konfunderad när Abbe köpte två olika sorter. Ett billigt skräp-toa-papper och en förpackning Lambi-dubbel-guld-rumpa-papper. Svaret va förstås givet.
- Jag har ju en gästtoalett och en för familjen. Sen kom det där sköna garvet.

3 kommentarer:

Ola Johansson sa...

du lider inte av problemet av att köpa toapapper? Har en vän som inte klarar av att köpa sitt egna toapapper, för då vet alla vad han ska hem å göra. haha

Ps. Grymt bra blogg du har Tomaso. Givetvis har man lagt en röst också. Ds.

Don Tomaso sa...

Thanx Ola!

Anonym sa...

LOL @ Ola...har en kollega som inte får synas när hon smiter in på toaletten...mao kan hennes toabesök ta en halvtimme då hon använder en kvart till att vänta på att korridoren utanför toan är helt tom....och en annan jävla kvart till att sitta tyst på toan och försöka höra ifall nån är i korridoren och ser henne komma ut ur toaletten!?!

Har ännu inte berättat till henne att rummet bakom toan är lyhört och allt man gör därinne hörs....sparar det som ett ess i ärmen till en dag då jag är sur på henne ;o)

...suck...vilken tur att man är så vuxen..... :o))