tisdag 20 mars 2007

Smörgåsgrillen

Jacob vill inte äta när han va här så jag plockade fram min gamla smörgåsgrill. Först var jag tvungen att diska den i en halvtimme sen gick den att använda. Det här med varma mackor är ju sjukt underskattat. Smörgåsgrillen fyller ett tomrum i köket som ingen av mina andra hushållsmaskiner kan tillgodose.

Dagens påläggskombinationer var:

Macka ett:

Tomat
Grön paprika
Gul lök
Rökt skinka
Cheddar ost (sån skivad i plast)
Dijonsenap

Macka två:
Tomat
Röd paprika
Röd lök
Rökt skinka
Cheddar ost (sån skivad i plast)
Dijonsenap

Som du ser skiljer sig inte mackorna speciellt mycket. Efterlyser därför den perfekta varma mackan här och nu.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag orkar inte registrera mig på sthlmsfinest så jag svarar här istället.

"Dem hade verkligen mycket roligare än jag" skall på hjältarna och ärans språk skrivas: "De hade verkligen mycket roligare än vad jag hade". Allt annat är fel.

/Vän av ordning

alexblog.se sa...

Det är väl ingen OBH antar jag? ;)

/Alexx

Don Tomaso sa...

Det är en C3 - Compact Cookin' Comapny

Ett par år gammal… precis som matresterna som fanns kvar innan disken

Anonym sa...

Här är receptet man kan dö för:

Jordnötssmör
Jordgubbssylt
Banan
Cheddarost (sån i plast)

Glöm inte att lägga en ordentlig klick smör i järnet innan du grillar.

/Elvis

Anonym sa...

Tja! Du som ha koll på läget. Vad har hänt med Viola? Har dom stängt eller?

Anonym sa...

ha i tacosås mellan TVÅ skivor ost :D mumsmums

Anonym sa...

No! Italian style!
Först, hitta ett mörkt bröd med hela nötter i men som kan ändå få en sådan hård skorpa så det blir lite "crunch". Blanda sedan lite pesto med lite olja och smörj in båda skivorna. Sedan mozzarella eller ost med nötaktig smak, körsbärstomat halvor, ruccola (dem små bladen som är inte så sega och har lite fräschare smak), citronpeppar och italiensk salladskrydda. Allt i den ordningen och sedan är det bara grilla! Man kan också ta keso istället för osten!
Min smörgåsgrill lever på bordet bakom min laptop. Håller med totalt att det är underskattat. Om vinter är det jättegott med grillade mackor eller gratinerade ur ugnen! MUUUUMS!

Anonym sa...

Det är självklart att jag menar olivolja när jag skriver olja ;)

Älska&Slåss sa...

Salta och peppra!

Anonym sa...

Man kan även använda ett våffeljärn att grilla mackor i. Det är svårare att göra våfflor i en smörgåsgrill.

XT

Cicci sa...

Jag har alltid på majonäs på mina mackor, typ med skinka ost och tomat.

Maze sa...

Vet inte om det är ngt som slår en hederlig Croque egentligen. Bara det är rejält med Dijon och ost på.. Kan rekommendera en variant med parmaskinka och ruccola på istället för vanliga rökta skinkan och en liten bit taleggio bland den vanliga osten.
Bra grejer!