fredag 28 september 2007

Inre och yttre välbefinnande


Inre och yttre välbefinnande. Jag pratar givetvis om två vitt skilda saker här. Men ack så viktiga. Harmoni i tillvaron kräver att ett av dessa är igång.

Bäst för dig själv är givetvis det inre välbefinnandet. Steget efter kommer det yttre. Inte lika viktigt. Men ändå. Det handlar väl framförallt om hur din omgivning ser dig.

Mitt inre välbefinnande boostas i stort sett bara av en sak. Positiv bedömning. För att få ut max av min kreativa själ måste jag få uppmärksamhet och beröm. Så enkelt är det. Att söka efter berömmet utan att förtjäna det leder alltid till misslyckande. På ett sätt eller annat. Däremot. När jag gjort något bra. Då vill jag höra det. Då tar man nya tag. Går vidare. Och förhoppningsvis leder till nya kreativa idéer. Som idag till exempel. Ett par timmars arbete med en slogan till en av mina kunder gillades. Fick ett varmt SMS med beröm. Genast blixtrade det till. I duschen kom jag på ett flertal lösningar på framtida annonser och lite annat.

Det här ledde att jag tillfredsställde mitt yttre välbefinnande. Efter att ha letat nya höstskor ett par veckor gjorde jag slag i saken och köpte ett par jag verkligen gillar (se bild ovan - köpte dock grå modell). På Farrutx (kolla hemsidan) på Humlegårdsgatan. Grymt snygg höstkollektion. Något för alla. Och sen vips - stod jag på Seger i hallen och köpte den möraste entrecôten jag någonsin tillagat (med råstekt potatis, choronsås och en tomatsallad). Till det Carlsberg Sort Guld.

Ikväll blir det tidig sänggång. Upp tidigt. Avfärd till Uppsala. Golf i två dagar. Kollade vädret. Ska faktiskt bli bra väder. För årstiden. Inget regn med andra ord. Hoppas SMHI håler vad de lovar.

Inga kommentarer: