tisdag 18 september 2007

Skärmjäveln

Jag har en sidoskärm som är lite större än min 14" Mac. 21" närmare bestämt. Märket är Samsung. Och den kostade mig lite mindre än än en flaska Dom Perignon på Café Opera. Nu har det visat sig att skärmen lever sitt egna liv. Ibland fungerar den utmärkt. Och ibland strejkar den. Som nu till exempel. När jag har ganska mycket layoutjobb framför mig. Skärmjävel.

Maffiabröder går på TV6. Grymmaste gangsterfilmen - enligt mig.

Rosenborg har precis fått oavgjort mot Chelsea på Stamford Bridge. 1-1. Till Glenn Hyséns förtret. Av någon outgrundlig anledning stack han ut sin Göteborgshaka och sa att han skulle krypa 12 mil om Rosenborg tog poäng. Jävla klantskalle.

Dessutom pågår det ett Fotbolls-VM i Kina. Något mer spännande än Gothia Cup. Sverige åkte ut innan kvartsfinaler och slutspel. Risigt.

Imorgon har vi kräftskiva på Café Opera. Jag har hyrt in ett par riksspelemän från Dalarna. Ska bli grymt kul. Synd att inte min bästa vän Alex aldrig kommer ner på onsdagarna längre. Men sitta hemma och gnälla funkar också. Fråga mig. De e jag svensk mästare i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med. joe pesci är så rå

Unknown sa...

Bästa nattklubbsscenen i filmhistorien, "I know I'll go from rags to riches", en tagning från gatan via köksingången till bästa bordet stageside. Lite som oss på 90-talet... ;-)