lördag 8 september 2007

Lördag

Har precis mixat en Strawberry Daiquiri. Den funkar som fördrink. Maten står på spisen och i ugnen. Kyckling. Ris. Och min egen komponerade cognacsås med chili och vitlök.

På teve visar TV3 Extreme Home Makeover. Årtusendets mest irriterande programledare som skriker sig igenom en timme genom en megafon leder ombyggnaden av ett nytt hus till en familj med tragisk tillvaro. Programmet är oftast så hjärtskärande att man börjar gråta. Att se den glädje familjen som får sitt liv tillbaka. Alla sina lån betalda. Rörande.

Fan. Jag börjar ju bete mig som en kärring. Strawberry Daiquiri. Laga mat. Lipa till teveprogram.

Snart börjar fotbollen. Jag tippar 2-1 till Sverige. Anders Svensson och Zlatan nätar. Sen gör Svensson ett självmål också. Bara för att han spelar i Sveriges sämsta och bonnigaste lag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaahaha

du är den mest underhållande blogg skrivaren jag vet. kööör vidare

gnaget mot guld

Anonym sa...

Grogg+blogg=bulldogg