torsdag 21 juni 2007

Gammal kärlek rostar aldrig

Gammal kärlek rostar aldrig. Ett slitet uttryck. Men det har nog sin poäng. På bilden ser ni min gamla skolkamrat numera kallad LillLoket. Richard och jag gick i paralellklass hela gymnasiet och umgicks i stort sett varje dag under gymnasietiden.

Den dag vi tog studenten va det fest. Jag hade en crush på Richards granne. Annika hette hon. Dagen innan vi skulle hämta ut våra slutbetyg sov jag över hos Richard och ett av mina skönaste minnen från skoltiden var när vi tillsammans cyklade till skolan på fredagsmorgonen. Med varsin Piccolochampagne med tillhörande gulblått band skålade oss hela vägen ner till skolan och banden fladdrande i vinden.

Igår natt träffades vi igen. Och som ni ser. Va det ett kärt återseende. Vi ska spela golf nästa vecka.

Inga kommentarer: