lördag 9 juni 2007

Mänskliga rättigheter

2 feministfittor står före mig i kön på ICA Ringen. De har varit och demonstrerat mot att Kinas president är på Sverigebesök. De har plakaten med sig i butiken. Som om vi andra som handlar entrecôte, kondomer och tropicanajuice skulle bry oss. Visst jag kan tycka att mänskliga rättigheter ska vara rättvisa världen över. Men inte fan vill jag se ett jävla plakat om hur illa det är när jag väljer tomater i grönsaksdisken.

Åter till kassan. ICA har tre öppna av kanske femton. Det är inte bara jag som glömt att fylla på kylen inför kvällen och söndagen så köerna är IKEA långa. När feministerna ska lägga upp varorna på bandet hanterar de vartenda litet paket som ett nyfött barn och frågar varandra om de verkligen sak ha "just de här kexen". Det brister för killen bakom mig. Efter att det tagit sju minuter att få upp trettio varor på bandet för tjejerna lämnar han två paket Creme Fraische till kassatanten och svär. Drar därifrån helt enkelt. När allt är inslaget står ena tjejen och ska börja packa och den andra ska betala. Då visar det sig att hon inte har några pengar. Så de byter plats. Den något fulare feministen med tandställningen kvar sedan lågstadiet tar fram ett kort som är minst lika gammalt. Det funkar givetvis inte i kortläsaren. Så kassatanten slår in siffrorna. Sen slår feministludret in sin kod. Varefter kassörskan frågar efter leg. Det har hon givetvis inte med sig. Så där står de med sina plakat en fyrtiofem meter lång kö som vill åka hem och grilla och vet inte hur de ska göra. Tandställningen springer bort till bankomaten tar ut pengar och betalar. Allt har tagit cirka tjugo minuter. Jag tittar på dom som om det va en spya på min dörrmatta. Säger något riktigt jävla otrevligt och går hem.

Mänskliga rättigheter - my ass. Ge mig tillbaka mina!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Thomas! Jag är också så djävla less på dessa palestinasjalsmänniskor som har en kunskap om restan av världen genom att läsa aftonbladet och sitta på aktivistfik med liknande idioter. De borde testa att göra någon nytta, resa till de platser de tror sig veta så mycket om och sen agera på ett intelligent sätt...kan bli trassligt för dem men dock.