måndag 12 februari 2007

Efterlysning

Bästa läsare!

Jag har i flera veckor letat efter den ultimata tekannan. Jag minns en från när jag var liten. En sån i - typ - lera. Med en sil som man stoppar ner i locket liksom. Var köper jag en sån? Vad måste jag vara beredd att betala. Jag vet att svaret finns därute. Snälla hjälp mig. Om du lokaliserar den så bjuder jag på en lyxsemla från Gunnarssons Konditori (bra skit)...

Svara i kommentarsfältet - tack på förhand...

Rösta på min blogg här:
Stureplan Topp 100

5 kommentarer:

Anonym sa...

Höganäs Keramik har tekannor, muggar osv. Duka, Cervera har Höganäs i sortimentet. Vad de kostar har jag inte en jävla aning om.

http://www.hoganaskeramik.com/web/hoganaswww.nsf/storelocator?OpenForm&LANG=se&city=swed_stockholm_en&country=sweden_en

Anonym sa...

Kolla AGA Butiken.. dem har garanterat såna. Dock tror jag de kostar en bra slant.. det brukar det göra när det står AGA på den.

//Fritte

Anonym sa...

Är ganska säker på att det finns en sådan tekanna i en butik lokaliserad i Söderhallarna. Den ligger i närområdet kring systemet.

// Lilja

Anonym sa...

om det är en sån som på bilden sp finns den på DIS Inredning på humlegårdsgatan

Anonym sa...

NK inredning har någor i den stilen.
Hoppas det går bra.