lördag 10 februari 2007

Gilette - the worst a man can get

Rakhyvel- och rakbladstillverkaren Gilette är kanske den största boven på hela hygienproduktsmarknaden. Jag menar. Vartannat år släpper de en ny hyvel som ska ersätta den gamla. Man tripplar priset och idiotförklarar sin förra storsäljare. Den nya superduperextramegaplus hyveln har sex blad. Sex rakblad. För tjugo år sen använde man kniv. Sen kom rakapparaten. Sen tog Gilette greppet om marknaden. Egentligen borde man sluta raka sig bara för att bojkotta. Inte för att jag har någon enorm skäggväxt direkt. Det skulle ta mig ett halvår att fixa helskägg. Men jag blir förbannad när jag tänker på deras sätt att marknadsföra sina produkter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, du e ju riktigt najs, tänkt precis samma sak. Tog det steget längre och vägrar gilette. Testade ett tips från farsan Wilkinson. Han sa att de hade bäst rakblad förr i tiden men de hade kass marketing så gilette tog över.

Testade olika wilkinson hyvlar. Den dyraste va inte den bästa(den hade typ 4blad o var som gilette) utan den som hette xtreme3. GRYM mycket bättre än den där jla vibb Mach'en

alexblog.se sa...

Prova kniv igen. En sådan kostar ca 800 kr och kräver en del träning men håller åratal!
/Alexx