torsdag 22 februari 2007

Åhléns jävla skit kort

Varenda jävla gång man råkar handla något på Åhléns så frågar expediterna om man har deras förbannade klubbkort som om det vore det viktigaste kortet på jorden. Tidigare idag var jag tvungen att inhandla lite ny hårwax. Gick, i snöstormen, till Åhléns Skanstull för att mötas av en späd liten fjolla på 45 kilo som står vid kassan och ser allmänt bögig ut. Det första han kläcker ur sig är givetvis:
- Killen (killen?????) har du Åhléns klubbkort?
- Gissa tio gånger, svarar jag surt.
- Ja, det har du.
- Fel, svarar jag. Nio gissningar kvar.
- Men hallå. Då kan jag ju bara gissa på Nej ju, det behöver jag inte nio gånger på mig för att gissa.
- Grattis, köp en trisslott tvestjärt.

Ikväll blir det middag på Sturecompagniet. Imorgon ska jag köpa microvågsugn. Hoppas minst en av tillställningarna blir trevlig…

7 kommentarer:

Anonym sa...

Om inte jag minns fel så va det nån som dissade dom där tor middagarna fett!

alexblog.se sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
alexblog.se sa...

Hahahaha you are killing me :D
/Alexx

Don Tomaso sa...

Det ska bli gott med lite gratismat och förhoppningsvis lite trevligt sällskap…

Anonym sa...

hehehe.. en örfil hade varit på sin plats!!

Anonym sa...

Har du köpt micro? Jag kommer sakna ditt smördoftande poppande hemma hos oss.

Puss,
t

Anonym sa...

Mää, det där är mig du pratar om!
Det är faktiskt så att man är tvungen att fråga om klubbkortet! Som praktikant ville jag ju sköta mig ...

:/