lördag 10 februari 2007

Jag vill inte tacka Gud

Gud är den första alla amerikaner som vinner något tackar. Jag är ateist. Jag tror att man vinner något för att man är duktig. För att man har lagt ner energi på att vinna och bli bäst. Jag tror inte att en påhittad figur är anledningen till att du vinner ett pris. Däremot kan ett bra självförtroende hjälpa till. Men inte Gud. För han eller hon finns inte... inte i min värld i alla fall.

Jag vill passa på att tacka mig själv när jag ändå håller på. Även fast jag inte vunnit något så hade jag aldrig varit den jag är idag utan att vara mig själv. Det här kanske jag får igen. Det heter ju trots allt 'Somliga straffar Gud med detsamma'.

Ikväll blir det födelsedagsmiddag på Operaterassen. Jag vill tacka Gud för inbjudan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

well kompis, det är ju svårt och vara ateist om man inte gillar sig själv. Kanske du kan unna andra människor att ha ett hopp och tro oxå?? Dissa inte gud även om han inte finns.

Anonym sa...

Hmm..ar gud den dar killen man ser nar man stirrar ned i en tom Jack D flaska eller ar det han som haller upp ett jarn kl. 04:30. Om detta ar sant sa finns ju karln.
/A