lördag 10 februari 2007

Stand Down Comedy

Tittar på Stockholm Live på SVT. Och jag har inte skrattat en enda gång. Jag anser mig inte ha dålig humor. Tvärtom. Men att de kan fylla hela Södra Teatern med publik som har så dålig smak som skrattar åt skiten är ett mysterium. Jag kanske har fel. Blivit gammal och tyckte humorn va bättre förr. Min polare Mårten Andersson bjöd in mig för någon vecka sen till nån ny show han ska ha. Jag ska nog gå dit och lyssna. Jag kanske kan bli omvänd. Jag vill också ha roligt och skratta tillsammans med andra människor.

Innan stand-up programmet visade dom Erin Brockovich med Julia Roberts. Och. Jag grät som en liten pojke som blivit petad från fotbollslaget. Tur att jag va ensam hemma och ingen såg. Vuxna män gråter inte offentligt. Fast nu står det ju här så då kan man ju lika gärna börja lipa på krogen eller på tunnelbanan...

Anna Nicole Smith är död. Det känns märkligt. Inte för att jag kände henne. Men hon e liksom död. Hugh Hefner upptäckte henne 1990. Sexton år i rampljuset. Pendlat 50 kilo i vikt. Playboyutvik. HM modell. Gift sig rikt. Blivit smal. Pangbom sen e hon borta. Nu varnar man tydligen för bantningsmedlet hon använt. Man borde nog varna folk för att leva det livet hon levde...

Fick en Flashback från gårdagskvällen.
Plats: Sturecompagniets VIP-bord
Med: Per Gunne
Vi gör: Per har beställt in en bricka lakritsshots som han bjuder från.
Och: Monica Jonsson kommer fram och är skitsur.
Varför: Ingen aning faktiskt. Men jag antar att hon va lite sur för att vi på Café Opera tömmer deras klubb Housecompagniet varje gång de försöker något.
: Det kommer vi fortsätta göra i framtiden också - så hon kan sluta tjura nu…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Housecompagniet? Vilken jävla skit! Sist hade dom Jerry Ropero och halvfullt, vi hade inget speciellt och fullt. Idioter!

Anonym sa...

Jag trodde jag var den enda som inte gillade stockholm live.