tisdag 27 februari 2007

Från spontan användare till narkoman...

På mycket kort tid har jag gått från spontan thédrickare till besatt thénarkoman. Jag har susat upp till första plats på Bönor & Blad's i Ringen 'bästa-kund-lista´. Varje gång jag går förbi köper jag en ny thésort. Idag inhandlade jag min specialbeställda keramik thékanna som jag tidigare efterlyst i denna blogg. Premiärthét i kannan blir givetvis Lapsang Souchong blandat med en halv tesked Earl Grey och en gnutta Citronthé. Denna kanna ska aldrig diskas med dryga diskmedel utan bara sköljas ur med lite vatten efter användning.

PS. Har du planer på att gå till Café Opera imorgon? Kom i tid. Så mycket osningar vi fått in till imorgon har vi nog aldrig fått in...

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan vad supertöntigt att alla ska dricka te helt plötsligt. Jla trend mesar. Jag ska fan sluta med te efter alla år och börja dricka kaffe blatte i protest

Anonym sa...

För eder The entusiast!


Kan jag väl rekommendera att du inhandlar diverse sorter när du reser ner til Gotland i Sommar..

Jag rekomenderar St: Hans Kvarters Blandning...

Underbart Thé

/Fashionfreak