lördag 8 december 2007

Alkolås · Nox · Världskrig · Pepparstek


Jag har nu installerat ett alkolås för sena blogg inlägg. Dels för min egen skull och dels för mina läsares skull. Det som skrivs på fyllan ska läsas på fyllan. Inte när man e nykter.

Ikväll ska jag spela på Sturecompagniet. Jag gjorde det under en period när Christos va nattklubbschef. Inte så många gånger dock. Så det ska bli en mycket intressant kväll. Kom gärna förbi. Först ska jag dock äta middag med spanjoren Eddy Cabrera. Jag ska ge Nox chansen att visa vad de kan. Sist gick det ju sådär som bekant.

I morgon söndag ska jag och min kära granne ut och storhandla. Jag ska fylla upp min frys, mitt skafferi och mitt kylskåp med så mycket mat och tillbehör att jag kan skulle klara ett världskrig utan att lämna hemmet. Jag tror dock att vi inte handlar på en ICA affär. Å andra sidan är jag helt övertygad att samma typ av skumraskaffärer de avslöjade i Uppdrag Granskning förekommer i typ alla mataffärer. Ett tips till dig som köper färskt kött är att inte handla typ pepparstek, färdiga färsbiffar och annan förpreparerad färsk mat som ligger i disken. Laga det själv istället. Det är oftast skitenkelt och så är det ju kul att laga mat. Dessutom blir det mycket mycket godare.

Inga kommentarer: