lördag 8 december 2007

TGI Friday - eller va fan???

Ponera att alla du känner är skitbra i handboll. Vi pratar svensk mästarklass. Alla från din bästa tjejpolare till mammas nya kille vidare till syrrans nya tjej och alla du känner har ambitionen att hänga med. Helt enkelt - alla i din närhet tävlar i handboll. Det enda som räknas är mål, blockar och klisterlukt.

Hur ska du hävda dig? Du e ju egentligen inge vidare i handboll. Alla du känner och umgås med som spelar handboll har du ingen direkt avstämningskontakt med. Vad gör du?

1. Satsar som fan. Skaffar en personlig tränare som tränar upp dig. Målsinnet har du alltid haft. Tapetklister har du använt sen klippdockstiden.
X. Tar en defensiv roll. Olof Mellberg är din största idol.
2. Ringer Micke Trygg och satsar på bloddoping.

Det finns givetvis inget facit på ovanstående fråga. Dopar du dig är du idiot. Tar du en defensiv roll kan du sluta läsa här. Har du haft klippdockor är du inte ens i målgruppen.
Svaret är givet. Ingen människa med lite koll på tillvaron spelar handboll.

Nu kommer ett litet collage av kvällens iakttagelser.
1. Taxi till Sture.
2. Julbordsfylleparty.
3. Upp på V.
4a. Hänger ut med Axwell, Barth Kron och Pawlowksi.
4b. Det tar DJn fem minuter efter det att han upptäckt att Axwell är där innan han spelar Nelly Furtado mixen som Axel gjort. Jag drar…
5. Isabel Adrian förklarar för mig att hon är min chef. Men vi kommer nog snarare att jobba tillsammans är min gissning.
6. Går till Laroy.
7. Kommer inte in utan att betala.
8. Går till Ambassadeur. Pratar med Kinesmange. Han kallar mig mellanchef. Det känns stort.
9. Hälsar på Alle, Mo och den långa Djn som jag aldrig kommer ihåg namnet på.
10. Går till WhiteRoom. Hånglar upp nån tjej från Gullmarsplan.
11. Går in till Esque. Hänger med Jola, Mattias och alla andra. Träffar en del av min subtilare bekantskapskrets.
12. Går till årets "vi-gillar-ingen-av-er-nattklubb" Village.
13. Medelåldern liggernärmare 35. Så jag känner mig förhållandevis ung. Om Village kommer l0cka ut alla dessa gäster och deras polare två gånger i månaden per skalle. Då pratar Stockholms överlägset största succé det senaste decenniet. Tyvärr lönar sig inte girigheten hela vägen. Jag betalar gärna för mig. Men om ett glas vatten kostar 25 kronor så funderar jag på att bli alkis. Och att klistra på ett falskt kvalitets-smajl för gästerna räcker inte hela vägen.
14. Det första jag möttes av på Village va ett gäng på 6-10 vältränade balkankillar. De såg inte direkt ut att vilja umgås med resten av publiken. Och jag har mer än full förståelse. Ingen vill umgås med dom heller.
15. När sedan US Open Nisse dansar innanför baren till Billie Jean med Michael Jackson orkar jag inte ta några fler notiser av kvällen på övervåningen. Dessutom så rör sig halva stället på övervåningen av en tillfällighet därifrån när den gamla dubbelpartnern visar sina takter till en av världens bästa låtar i hemmamiljö. Och jag förstår dom.
16. Halvsprang till Hell's Kitchen.
17. Tokspringer från Hell's Kitchen.
18. Köper två BigMac och åker hem bloggar det här.

Fan vad skönt att kunna konstatera att kvalitet alltid kommer att löna sig. Ska man skapa en bra nattklubb i Stockholm gäller det att tänka rätt. Ovanstående iakttagelser är förstås mina egna personliga betraktelser. Om ni inte förstår vad jag menar går det bra att höra av sig…

Kvällens givna hjältinna är min sexigaste polare Bahare. You´re All I Need To Get By.

Inga kommentarer: