måndag 3 december 2007

Beowulf

En riktigt lång helg närmar sig sitt slut. Har ju varit i Göteborg i helgen. Fredagen ägnade vi åt manlig gemenskap. Middag på mediokra restaurangen Lipp - på Avenyn. Sist en seriös person åt middag på Lipp måste varit för typ för 25 år sen - då gatan (Avenyyyyn) inte va invaderad av massa puckon. Maten va Ok. Resten kvalificerar sig inte för en enda av världens alla möjliga rekordböcker.

Senare gick vi till helhippa (ute)stället Clara. Kul att dricka öl man aldrig hört talas om. Prata om knepiga författare och skåla för gamla nobelpristagare. När de spelade sista låten fick jag trösta en kille som höll på GAIS. Stackarn. Sen beökte vi i tur och ordning - Peacock, Lounge och Park Lane. Och här tappade Göteborg ansiktet för mig. Hur i hela världen går dessa ställen runt. Det va ju tomt. Överallt. En Volvolönefredag?

Ok. Park Lane hade uppsamlingsheat för vilsna själar. Och risken att få en smäll på käften va typ femtio gånger större än att få en kindpuss. Taskiga odds. Jag gick hem. Baklänges.

För att kunna vrida tllbaka tiden.

Utan framgång.

Lördagen började i sängen. Ganska länge. Vi hade hyrt Hagabadets Romerska. Mariestadsburkar och stafett till toaletten. Hem. Byta om.

Middag på Lokal. På sidogatan bredvid Elite Plaza. Magiska Tonfiskspett. Resten behöver inte nämnas. Servisen hade smutsiga och fläckiga tröjjor och ville vara så där hääärligt alternativa.

Spelningen på Bliss gick bra. Mina barndomsvänner som aldrig genomlevt ett gig med mig såg ut som fågelholkar i mitten av april. Tomma. Men ville gärna ha besök. Efter spelningen åkte jag hem. Tänkte gå upp med mina skivor och hörlurar i lägenheten. Upptäckte att vi inte hade några nycklar. Så vi gömde mitt lilla dyrbara 'kit' på gården.

Gick vidare till coolaste inneklubben på vestkusten. Peacock.

Zzzzzzz. Ska det här vara Göteborgs bästa nattklubb - i så fall ställer jag fan upp i schlagerfestivalen. Musiken va bra. Och det verkade som om alla gäster trängdes i garderobskön. För mig lyfte det aldrig. Och natten kändes som en medioker tevekväll utan ostbågar. Ända till slutet.

Kom hem. Skulle bara hämta upp mina gömda skivor på gården.

Då är de - Borta...

Ingen såg mig gömma dom. Ingen kan ha någon glädje av dom (lurarna funkar ju iofs). Vi började ana en tjyv. En fest i som höll på i samma fastighet kanske hade sett något…

Skivor och lurar kom dock tillbaka lite senare på söndagen. En tant som gått ut för att röka tog in dom då det började regna. Tänk att man alltid ska ana det värsta. Fan.

Tack kära omtänksamma tant. Det kommer några Bingolotter på posten.

DJ baren på Ambassadeur ikväll: Beslutet att låta två tjejer spruta två flaskor champagne på publiken i slutet av vårt set kanske inte avgjorde tävlingen till vår fördel. Våra fantastiska onsdagsgäster röstade dock fram oss till 6:e plats. Tack som f_n. Men att de som jobbar för att vi ska vara på topp inte orkade bemöda sig med att vara med och engagera sig och supporta den nattklubb de arbetar för visar egentligen bara en enda sak... nåväl - hade jag röstat på en vinnare hade Mo å Alle från Ambassadeur vunnit. Lätt.

By the way. Jag säger som Viktor Barth-Kron:

Vet du hur många göteborgare det bor i Tyskland?


Gööör-many

5 kommentarer:

Anonym sa...

Helvete vad trist det lät i GBG- Riktigt jävla deppigt.

Anonym sa...

Fa, det var det roligaste jag läst på länge. Ha ha!

Anonym sa...

Äntligen har vi en som talar sanning om utelivet i götet, tack.

RB sa...

hittade du ingen att plocka med dig hem från park lanes queerfredag? du låter antingen bitter!

Don Tomaso sa...

bitter?

snarare besviken.