måndag 10 december 2007

Nu ska du få åka…


Att träffa Greger är alltid upplyftande. Både från en kulinarisk upplevelse och en humoristisk sida. Kvällens magknip utbröt inte av efterrätten utav en mycket rolig historia. Vi hamnade inte på Grill Ruby. Utan på PA&Co. Och Konrad anslöt. Som jag nämnt tidigare hade jag redan ätit middag. Så jag började med en Margarita. Efterrrätt. Choklad och Hasselnötsglass. Espresso. Och. Håll i hatten. Två Cider. Över till magknipen.

Det handlar om att skicka SMS från polares telefoner.

En god vän till en av oss i sällskapet hade blivit lämnad av sin flickvän. Han va under en lång tid mycket bedrövad och hade ingen lust att umgås eller träffa någon ny tjej. Till han mötte en fling från skoltiden. Hon hade blivit oerhört snygg efter tio år och som halvnybliven singel gick det upp ett ljus för den stackars killen. Han lyckades få tjejens telefonnumer och ringde. De pratade, SMSade och "kände lite på varandra". Allt var frid och fröjd. Tills. En polare började gå igenom SMSn i den upphittade telefonen under en fest. Han förstod vad som va på gång. Tjejen var vid det här tillfället bortrest.

Och det första SMSet löd: "Vad gör du på tisdag?"
Svar: "Jag kommer hem från Paris på torsdag. Kanske vi kan ses över ett glas vin och prata lite ."
Det som blev det sista SMSet i konversationen: "Låter kanon. Då ska du få åka utav bara helvete."

Sen kom det inga fler svar. Killen ringde, SMSade, ringde, lämnade meddelanden, skickade nya SMS. Allt va tyst. Inte så konstigt. Men oerhört kul.

Kompisen som skickat SMSn kom givetvis inte ihåg att han gjort detta. Och när han senare träffade tjejen i fråga erkände han att det inte va XXX som skickat meddelandet utan han.

Sjukt roligt. Om du frågar mig. Och ingen lånar min telefon i framtiden. Inte ens för att ringa 90000.

Efteråt middagen besökte vi i tur och ordning.
Berns - 2 personer (inkl bartenders)
Café Opera - Halvfullt (pratade lite med Lisa och hennes svenska kille. Gick därifrån efter 45 minuter - skum känsla och halvdassig vibb).
Sturehof - God Chablis i mellanbaren. Sopranosflippret va abonnerat av kids. Träffade min favorit tjej. Åkte hem. Ensam.

Måste kolla om någon skickat SMS från min lur. Fan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stekare!