söndag 9 december 2007

Ett stort streck

Idag är det söndag. Har kollat när Inter krossade Torino med fyra noll. Sen skulle vi åkt och handlat. Men det blev ingen storhandel idag. Skitsamma. Tar det i veckan istället. Ska laga mig en Lasagne - igen.

Igår spelade jag på Sture. Och det va ju halvkul. Vi flyttade ut DJ båset längst ner i hörnet på dansgolvet. Det fick till följd att ingen av mina vänner som kom dit hittade mig. Så jag stod i stort sett ensam hela kvällen. Från kvart i tolv till tre. Ingen pisspaus. Inte ens ett enda bloss på drygt tre timmar. Det - kära läsare - har aldrig hänt mig under mina femton år i krogbranschen. Och då har jag spelat/jobbat i stort sett varenda helg. Man kan ju liksom inte lämna båset utan att någon vaktar skivor och mixer. Dessutom stod jag i en ljudlucka och hörde absolut ingenting. Dock va det fullt på dansgolvet hela kvällen. Tills klockan 03.00. Men det ska det vara.

Det första bemötandet kändes inte heller helt hundra. Jag stövlade in strax efter tio (typ fem över). Inte en gäst i lokalen. Då kommer någon tjej springande med en jävla attityd och undrar var jag hållt hus? Som om stället höll på att brinna ner. Näe … den här spelningen drar jag ett stort streck över. Den va allt annat än rolig. Men det ska vi ändra på i framtiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tyvärr sånt som händer. Riktigt tråkigt att du slutat på caféet. Kommer du fortfarande att festa på Café Opera?

Don Tomaso sa...

Många av mina närmaste vänner jobbar ju på Caféet så de e klart att jag kommer gå dit nån gång när jag e ledig…