onsdag 5 december 2007

Idol

Jag skiter fullständigt i tävlingen Idol på TV. Jag kollade på några uttagningsprogram i början. Att någon som ser ut som bonden Alfred i Emil i Lönneberga åkte ut förra fredagen har heller inte undgått mig. Att programmet skapar nya idoler är ju ingen nyhet direkt. Men jag kan verkligen inte nämna en enda person som vunnit tävlingen och håller måttet idag. Samma sak gäller Popstars och programmet Bert Karlsson körde från Skara. Jag kommer inte titta på finalen på fredag. Och jag kommer inte följa eftersnacket. Usch.

Idag har jag varit hemma hos Ivan Da Silva. Vi har plåtat massa bilder. På mig. Nu har stackarn typ 200 timmars arbete i Photoshop framför sig. Jag såg ut som en jävla tvättsvamp ansiktet. Kände mig spänd, stel och obekväm. Jag har aldrig påstått att jag har modellambitioner. Och nu funderar jag på att sluta bli plåtad på mingelbilder.

Ikväll kör ena halvan av Sveriges 4:e bästa DJ Bar på Café Opera. Det vill säga undertecknad. De e stort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skiter i det? Varför skriver du om det då.

Don Tomaso sa...

För att det är roligare att skriva om Idol än att titta på det.