tisdag 4 december 2007

Det stora jeansdilemmat


Jag äger säkert femton par Jeans. Minst. Jag hittar nya och gamla par överallt. I lådor. I korgar. På hyllor och i flyttkartonger. Det kan dyka upp ett par oanvända jeans lite överallt här hemma känns det som.

Problemet med jeans är större än något annat plagg man har på sig. De måste verkligen sitta bra. Annars känner jag mig våldsamt obekväm. Tidigare bodde jag i ett par jeans från 7. Modell Slimmy. Sen sprack de på ena sidan i grenen vid ett mindre lyckat försök att bowla. Jag lämnade in hela mig själv på lagning. Satt och väntade i kalsongerna hos min skräddare. Senare samma kväll hoppade jag upp i famnen på någon lång vän jag inte sett på länge. Då sprack de på andra sidan. Återvände till skräddaren dagen efter. Han trodde knappt det va sant. Två månader sprack de igen och alla återupplivningsförsök misslyckades.

Övergick då till ett par Lower från WeSC. De sitter grymt skönt. Men de sprack också i grenen. Vet inte men kanske är det en kombo av en för stora grej i fickan och spagat som inte funkar för mig.

I ren förtvivlan har jag gått med trasiga jeans. Och modeller som känns riktigt osofta. Tills i förra veckan. Min granne och jeanspusher kom med ett par identiska Slimmy från 7.

Ja - vad säger man? Vintern är räddad!

4 kommentarer:

Anonym sa...

En felaktig diet och utebliven träning kan göra byxorna trånga.... :)

Anonym sa...

Jag e lia otränad som dig , så jag undrar vart man finner dessa Jeans DON..

Don Tomaso sa...

Byxorna blir även trånga om man har stor kuk.

Hittade den här webshoppen
http://www.revolveclothing.com/brandpages/7ForAllMankind.jsp?source=google-7forallmankind&gclid=CKDvpbXDlpACFQtGQwodJm3g6w

Anonym sa...

I Sthlm finns 7 For All Mankinds herrmodeller bara hos Underbar i Sturegallerian, Ztatus på Kungsholmen och Dolce Vita i PUB-huset numera...

/the jeans pusher