lördag 22 december 2007

Kort sammanfattning

Natten till lördag.

Torsdagen va inget annat än en übersuccé på Sturecompagniet. Det kan knappast börjat bättre för mig på mitt nya arbete. Telefonen har mer eller mindre gått varm med gratulationer och lyckönskningar under fredagen. Egentligen ska man kunna hantera sånt. Men för mig är det ovant. Mina tidigare arbetsgivare ringde hörde bara av sig om något var dåligt dagen efter. Om det var bra var det tyst.

Så va det tyst visste man att det varit bra.

Fredagen började på Artilleri2. Spelade lite skivor för kunderna på Anders och Jessicas 'ChampagneFriday'. Om du aldrig besökt den här butiken så måste du göra det Nu. Jag vill typ flytta in. Värmen kommer inte från butikens element. Utan från personalen.

Efter det gick vi till Nox. Och nu - mina vänner - börjar det likna något. Carpaccio Hummersoppa och Pilgrimsmusslor. Tre förrätter i nämnd ordning. Fetzer. Äpplesobet med österrikiskt dessertvin. Espressosambuca. Det här va faktiskt en av 2007 års bästa restaurangupplevelser. Och det kan jag bara tacka ett par tre saker för. Jonas Lichter. Susanne. Och sist men framförallt Homan.

Sture. Lite senare. Snackade lite sidoförflyttnigar och bakåtpassningar med Björne Runström. Pratade om ett par gamla minnen med Lollo Chanko.

Ikväll - lördag - kommer jag och Alex välta dansgolvet på Sture. Ska bli så oerhört kul.

Natti

3 kommentarer:

Anonym sa...

torsdagen var fantastisk. :D

Anonym sa...

Var det inte så att Absolut hade fest?

Anonym sa...

Grattis till Succén! Måste komma förbi o kolla in läget!!