tisdag 25 december 2007

Nu är glada julen slut slut slut


Albin Mörck. Snart signad för New York Rangers. Än så länge tränad av pappsen.

Jaha. Hemma igen efter ett par dagar i Gävle. Min stackars mor måste undrat va det va för paket hon fick hem. Jag har typ sovit hela tiden. Men ibland blir det liksom bara så. Hemma arbetar man och umgås med vänner mest hela tiden. Så när man kommer hem till mamma tar tystnaden över. Man blir helt enkelt trött. Lustigt nog har jag inte blivit sjuk. Det brukar också komma som ett brev på posten.

Min brorsa och jag åkte mot Gävle på söndagen. I en hyrd Ford Focus som går på Etanol. Med risiga vindrutetorkare. Sträckan Stockholm - Gävle har tidigare gått genom massa småsamhällen norr om Uppsala. Nu är det motorväg hela vägen. Och det går fort att åka dit.

Framme hos mamma började vi slå in alla paket. Rekordmånga kom vi med. Och mamma fick flest. Sedan bar det av till familjen Mörck. Den innehåller min syster Annika, hennes man Thomas och mina syskonbarn Albin och Tove. Det blev julmiddag. Bus med barnen. Buzz. Godis. Groggar. Julklappsöppning. Och Bingolottos uppesittarkväll. Undertecknad fick en vågrätt rad. På en dubbellott. Vann 200 spänn. Det går bra nu.

Det va en bra jul. Riktigt kul. Själv inkasserade jag följande julklappar:
• En påse Riesen
• En Traktörpanna
• Ett matporslinsset
• En Pink Floyd DVD
• CSI säsong 5 på DVD
• Ett PS2 spel "CSI"
• 40 lampor i ett långt snöre
• En ugnsform

På julafton käkade vi en brakfrukost. Sen somnade jag framför Kalle. På kvällen åt vi grymt god entrecôte med Hasselbackspotatis. Sen somnade jag. Typ. Mamma och brorsan uppgraderade mammas PC HELA kvällen.

Ikväll är det juldagsparty på Sturecompagniet. Tillbaks till arbetet - som om julen inte ens existerat. Men det har den. Jag är ju utsövd

Inga kommentarer: