torsdag 20 december 2007

Ästablich/Draj Lejk


Dags att sammanfatta onsdagskvällen. Klockan närmar sig 02.00. Ett par hållpunkter va utplacerade under kvällen. And meant to happen. Men jag säger som 90% av alla resebyråanonnser för upplevelseresor. "Att ta färden bredvid allfartsvägarna ger dig mer".

Ganska tidigt insåg jag att jag var tvungen att vända min kvälls-soffliggar-trend inför stundande helg. Att sova fem-sex timmar på soffan skulle med andra ord inte ge mig den perfekta uppladdningen.

Av en händelse blev jag kontaktad av en tjej på MSN (se bild ovan). Det blev en ganska onaturlig date. Men riktigt trevlig.

Först besökte vi Nox. Äntligen har en kille med någorlunda fingertoppskänsla gett stället karaktär. Nox är min favorit av alla barer som stänger tidigt i Sthlm. Därefter till LOFT Magazine's fest på Ästablich/Draj Lejk eller nåt. Förutsättningarna va på topp. Men antagligen kom vi för sent eller så var festen en riktig halvmiss. Folk ramlade på varandra. Trängdes. Spillde på andra gäster. Det stod trasiga glas överallt. Och den allmänna känslan va 'Flytta på dig. Jag har drinkbiljetter kvar och måste till baren.' Jag måste verkligen säga att jag hade högre förväntningar. Trist att lanseringen av nya, snygga, magasinet gav en sån otroligt 'Jaha-och-sen-känsla'.

Gick vidare till East. Två drinkar. Lite skratt. Lite allvar. Några blickar. Några blinkningar. Några stunder senare åkte vi hem. Var och en till sig.

Malin. Tack. Du va egentligen den enda kvalitet jag fick ta del av ikväll.

Imorgon blir det Absolut Disco. Godnatt.

Inga kommentarer: