måndag 17 december 2007

Lång lång helg


Torsdag. Fredag. Lördag. Söndag. Och idag äntligen måndag.

Vaknade som vanligt übertidigt på måndagsmorgonen. Gick upp åt en brakfrukost och kollade en film. Sagan om de Två Tornen blev det. Fråga mig inte varför. Men jag gillar den.

Det blev sent i lördags. Efter min och Alex superlyckade spelning på Stures i lördags begav vi oss till WeSC festen. Och maken till stökig fest har jog nog aldrig bevittnat. De som spelade skivor kunde inte mixa och det stod typ 50 tokpackade människor på scenen. Festen hölls i en lagerlokal. Det va kolsvart. Glas överallt. Och konstigt folk. Festen slutade klockan sju.

Tidigare på lördagskvällen hade vi som sagt spelat på Sture. Och det kändes som forntida dagar (läs Café Operas onsdagar typ två år sen). Jordens drag på golvet. I vippen och i högra baren. Jag tror vi kan göra något riktigt roligt här i fortsättningen. Anledningen till den lyckade kvällen kan vara Alex samtal vid fyratiden.
- Brorsan. Jag är så jävla trött på restaurangmat. Kan du inte laga köttbullar och snabbmakaroner med ketchup till mig. Sagt och gjort. Mums.
Inget ont om restauranger. Men ibland kan det vara riktigt gott att äta studentmat när man e bakis.

Till saken hör då att vi gick ut och firade min födesledag på fredagen. Alex, jag och min andra granne Daniel besökte i tur och ordning:
• Olle's klockbutiksinvigning
• Grodan (hälsade på Özze och David)
• Sture & V (här stannade vi i sort sett hela kvällen. Tappade även bort Alex.)
• Ambassadeur (grymt bra med folk)
• White Room (som vanligt)

Sen åkte jag hem. Vid typ klockan kvartifyra. Korvkiosken mittemot Erikdalshallen va stängd. Lagade Krögarpytt med kebabkött i. Somnade som en stock. Vaknade med magknip.

Om en vecka är det Julafton. Jag tror magknipen kan återkomma.

Foto: Isabel Adrian

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också ha en sån t-shirt :)