onsdag 26 december 2007

Gubbrock


Det är något visst med att lyssna på gammal hederlig gubbrock. Jag menar. Jag spelar ju i stort sett bara house varenda kväll jag DJar. Så när jag är hemma lyssnar jag väldigt sälla på 'utemusik'. Då skulle man bli knäpp.

Fick Pink Floyd DVDn 'Pulse' av min brorsa i julklapp. En konsertfilm. Grymt ljud och musik i världsklass. Gamla minnen svallade upp likt ett gammalt ex. Det här fick mig att leta upp mina gamla Pink Floyd skivor i förrådet. Men att leta i sex flyttkartonger knökfulla med skivor skulle tagit mig till nyår att hitta alla. Jag har de flesta på vinyl. Men saknar skivspelare. Så jag köpte hem hela katalogen på Itunes. Nu har jag strecklyssnat på Pink Floyd hela förmiddagen. Det är så jävla bra.

Även fast det är gubbigt. Men det skiter jag i.

1 kommentar:

Anonym sa...

I have become so comfortably numb... :)