tisdag 16 oktober 2007

Där kan du sitta...

Gå i fängelse, utan att passera gå. Fyra år att tänka efter på vad man gjort för fel. Fyra år med terapi. Fyra år med bara grabbar. Fyra år bakom lås och bom. Fyra år. Era liv blir aldrig samma sak igen. Känns som den klassiska utvisningsramsan från klacken i en hockeymatch "Där kan du sitta – din jävla f...a". Mina tankar går dock mest till tjejen som vann. Grattis. Hoppas ditt liv kan gå tillbaka till det vanliga.

Det har varit en kreativ dag på många sätt. Möte med en DJ-skola om ett stort release party. Dessutom lovade jag att komma förbi deras första klass, som börjar nu på måndag, för att berätta lite om mitt liv i branschen. Var ska man börja egentligen? Sen snackade jag med några av våra landslagsspelare över en kaffe och en El Pollo (grym varm macka med kyckling å annat gott) på Mocco. Hade möte med en mycket känd stylist och en riktigt trevlig fotograf som gjort en snygg bok. Vi ska ha lite bilder från boken hängandes på Caféet.

Pratade även med fotograf Ivan Da Silva om att ta några bra porträttbilder. Funderar på att bli modell. Får nog boka studiotid i ett par veckor för att skapa de bilderna.

I morgon ska jag rotfylla en tand. Och sen ska jag klippa mig. Och på kvällen firar vi Sveriges EM-kval-seger. Vinner vi är vi klara för Österrike/Schweiz nästa sommar. Och då kommer det bli ännu en magisk onsdag. Förlorar vi. Kommer det bli grymt ändå.

Ska faktiskt på en anställningsintervju på torsdag. Interesting.

Sen artikeln om den här bloggen var med på Stureplan.se har besöksantalet växt med lite drygt hundra personer. Välkommen till verkligheten!

2 kommentarer:

Unknown sa...

...och nu lär den växa med si sådär hundra besökare till när du helt politiskt korrekt hyllar domen mot dina fd vänner.

Don Tomaso sa...

Då finns det med andra ord minst två vinnar av denna dom.