söndag 7 oktober 2007

Söndag i soffan

Söndag. Och jag hade en riktig karatefylla igår. Vakande med en tom McDonaldspåse på bordet. Och en halvdrucken jordgubbsshake. Hittade ett kvitto från Spy Bar på 379:- i bakfickan. Två fyror Jack Å Cola och ett glas Pommery. Vem har jag bjudit? Ingen koll.

För precis ett år sen skriv jag följande i min blogg (som då låg på Sthlmsfinest.)

Tre dagar i rad sätter sina spår. Idag har jag inte ens gått ur sängen. Och jag tänker ligga kvar. Det finns inte en endaste promilles chans att jag går ut i kväll.

Just nu är det fotboll på teve. Ett noll till Sverige. Innan matchen pratade den RIKTIGA Don Tomaso lite om matchen. Min advokat ringde mig igår eftermiddag och gav mig en liten update. Han sa "att det ser bra ut". Så vi går vidare och förbereder oss på ett eventuellt samtal. "Ligg lågt" va en uppmaning.

Igår va det vernissage. Va ju som bekant inte riktigt på banan igår. Bakis. Tog två öl under vernissagen. Jørgen sålde fem bilder. Jag ska också köpa en. Åkte hem kl halvåtta. Dog i sängen. Då ringde min kompis Sten. Han vill man alltid träffa. Middag på Caféet. Så man var helt enkelt tillbaka där igen klockan tio. Sten, som gillar vin beställde in en flaska rött till oxfilémedaljongerna. Det va ingen Vino Tinto direkt. Tvärtom. De godaste vinerna kostar lite mer. Tror att flaskan hostade närmare fyratusen. Och vinet va magiskt.

Micropopcorn, pistagenötter och Mer Blåbär i barnförpackningar. Nya avsnittet av Lost. Första i tredje säsongen. Kvällens planer. Stänger av mobilen. Kan ju va nån som vill dra ut mig - eller komma hit. Det funkar inte idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenixen!
Undrar om du vet en skön remix av Rihannas låt umbrella? E ju såå bra på dansgolvet.
Kram kram

Don Tomaso sa...

de som finns suger. men kolla upp Haji & Emanuel's remix.