måndag 22 oktober 2007

Lördag med gamla polare.

Det var dags att ha en svensexa för Jens. Helt oannonserat gick han och gifte sig tidigare i år. Inget bröllop att besöka med andra ord. Ganska skönt om du frågar mig. Bröllopsfester kan vara de mest tråkiga festerna att gå på. Gifta par med massa barn. Ogifta par med tjejer som också vill gifta sig. Singeltjejer som tycker att livet suger för de inte hittat någon livskamrat.

Kidnappningen gick ut på att Jens skulle ut med en båt och plocka svamp/gå på skogspromenad. På vägen hittar de lite vänner. En polare (Roger) i kyrkviken. En annan (Håkan) fotograferar på en liten halvö. Och en tredje (Rickard) som klipper gräset på sin tomt. Jesse hajjade ingenting. Inte ens när Fredrik och Jocke kommer ner till bryggan och förklarar att de fixat Rickards dator. När Jens däremot går på toaletten och hittar Hans sittandes där börjar det gå upp ett ljus.

Jag kom in lite senare. Festen var i gång och det lagades mat, berättades historier och dracks en hel massa. Jag kom snart ikapp. Musik från vår uppväxt blandades med kompletterande solon från Rickards gitarrer. På det hela en riktigt kul tillställning och jag hoppas att vi kan hänga lite oftare tillsammans. Det ska bli kul att se alla bilder från kvällen. Alla hade ju med sig kamera. Utom jag.

Fredagskvällen ägnade jag och Rickard åt med en middag på Sturehof. Vi åt inte skaldjursplatå, som tanken var från början. Det blev lite blandade rätter. Jakob kom förbi. Och Frida. Sen gick vi till Hotellet och slutade sedan upp på Café Opera.

Vaknade tidigt, idag måndag. Har försökt bilda mig en uppfattning om vilket morgonprogram som är mest givande. Och vinnaren är inte tanten på SVT. Absolut inte TV4 med sina übertorra programledare. Utan Kanal 5 - som direktsänder ett radioprogram från studion. Ska det vara bra TV det? Radio?

Inga kommentarer: