söndag 14 oktober 2007

Söndagsnöjen

Har precis sett den sista Beckfilmen, och det är dessvärre seriens absoluta lågvattenmärke. Det var meningen att den skulle gått upp på bio. Men man förstår varför de vill ge ut den direkt på DVD. Ljudet är pålagt i studio. Flera sekvenser är så onödigt långa att man vill snabbspola. Hela storyn är så förutsägbar att till och med vädret i slutet på Rapport skulle kunna komma som en överraskning. Tråkigt att det ska sluta med ett bottennapp. En serie där man lärt känna karaktärerna får ett trist slut. Man sitter med ett avlångt ansikte och frågar - Varför?

Rickard Olsson verkar ha procent på bingobricksförsäljnigen i Bingolotto. Ett par timmar innan sändning kom ett SMS. Fullt med smileys och allt.
"Ja! Du hinner fortfarande skaffa en bingolott å vinna bilar, resor eller bli milj:Onär. Bingolotto.se. Klicka på lottbutiken.

Lycka till!
Rickard"

Eftersom jag inte brukar ha turen med mig i spel satsar jag istället mina pengar på en kväll i kärlekens tecken. Men om du vill ha ett litet folkligt söndagsnöje kan jag rekommendera programmet. Det har hänt att jag tittat (flera gånger) utan lott. Och det är också ganska underhållande. Faktum är att jag spelat Bingolotto en gång. Det var andra gången det sändes. Och jag gjorde det på Eskön hemma hos Fredrik Thunveds föräldrar. Vi vann inget.

Nya Kent skivan Tillbaka Till Samtiden e bra. Köp den. När den kommer ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kent skivan finns ju på nätet sen en vecka tillbaka