onsdag 3 oktober 2007

Portugal 50h

Idag har vi spelat Aroeira II. En något nyare bana i samma område. Aroeira är egentligen, vad det verkar, en oas för rika portugiser. För att ta sig in i området finns det ett antal bemannade vägspärrar du måste ta dig igenom för att komma in. Båda banorna är omgärdade av hus. Det ena mer designat än det andra.

Spelet idag. 102 brutto. 77 netto. 33 poäng. 5 streckade hål. Om du kan golf så förstår du. Jag spelade riktigt jävla skitbra. Och riktigt jävla uselt. Banan var bland de roligare jag spelat. Utmanande och i toppskick. Vädret va kanon. Och det är ju ruggigt fuktigt i luften och daggen på gräset försvinner inte förrän efter klockan 13.00. Vår runda tog endast 3 timmar och 20 minuter (ungefär som de första åtta hålen på Christos Masters). Vi tog en öl och en macka och gick de nio första hålen en gång till. 46 slag. 21 poäng. Sen tog elen i golfbilen slut. Kanske lika bra det.

Efter rundan tog vi bilen hem. Efter att ha kört lite fel igår - blev det rätt idag. Upp på hotellrummet. Fixa gästlistor och annat till onsdagens Café Opera. Går utmärkt att sköta från sydligaste Europa. Skulle givetvis aldrig funka utan mina kära kollegor på hemmaplan. Kommer antagligen bli kaos ikväll. Fick dessutom ett SMS från Ghauri som skrev att det kommer vara fullt innan kl 23.00.

Av någon märklig anledning går det bara att SMSa mig här i Portugal. Jag kan inte ringa. Eller ta emot några samtal. Tydligen påstår min telefon (hemma i Sverige) att abonnemanget är avstängt för inkommande samtal. Skumt.

Skit samma. Jag är snart hemma. Nu ska jag läsa lite sen ska jag sova. Klockan e ju redan tio (lokal tid). Här kommer lite bilder från dagen.

There's nothing like a Superbock...

Japp, den satt...

Moderiktig golfare...

Sidovattenhinder

Inga kommentarer: