lördag 13 oktober 2007

Fredag i backspegeln

Gårdagen i Uppsala på Vintreträdgården gick bra. Gjorde kanske ett av mina bättre DJ-set på mycket mycket länge. Öppnade med några floorfillers. Och det funkade direkt. Stämningen på VIP hyllan var fantastisk och ljudet bättre än man kan önska sig. Min och Mickes överlappning är en klassiker. Nari Milani - Gnuk (Rivera mixen) och Micke på sax. Det lät helt enkelt grymt. Arrnagören gjorde dock ett misstag och öppnade upp den andra avdelningen. Hade de hållt den stängd hade kvällen blivit ännu bättre. Och som ett riktigt antiklimax gick brandlarmet kl 02.15 så stället fick utrymmas. Men jag spelade först. Så det innebar bara att vi fick åka hem lite tidigare… Och en taxi från Uppsala med stopp i Sundbyberg kostar 1000:-. Taxichaffisen som gillade Bryan Adams fick dessutom en skiva med ny musik i dricks. Han verkade halvupphetsad över det.

Sverige leder mot Liechtenstein med 2-0 i paus. Ljungberg satte ettan. Och Chippen satte tvåan riktigt snyggt. På onsdag är det hemmamatch för landslaget och vi har redan bekräftat att de kommer till oss på Café Opera nu på onsdag. Som vanligt ;-)

Ikväll ska jag hem till Olof och gratta honom. Han får en flaska Pol Roger och en snygg t-shirt. Samt min kärlek.

Här kommer en liten film från dansgolvet och DJbåset på Café Opera från i onsdags för dig som tycker att det är tråkigt att titta på teve. Vi kan kalla klippet 'Love On The Dancefloor'. Låten du hör är Angello & Ingrosso - Umbrella (Henrik B remix). Fotograf Ivan Da Silva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerande! Men är det remixen som är så att det är den stora uppladningen sen istället för att den exploderar så blir det nån sorts överlappning till en annan låt, varför fortsätter den inte så explosionen ger grymt tryck, om det inte hör till remixen?

Malin sa...

sounds great!:) fan att jag missade allt..

Don Tomaso sa...

allt e samma låt