torsdag 22 november 2007

En bra nyhet för dig som inte vill bli yngre

En bra nyhet för dig som inte vill bli yngre är att inte läsa Stureplansgruppens oerhört taktlösa utskick med inbjudan till sin nya nattklubb Ambassadeur.

Herregud.

Vad är det här för ställe?

Vem har man för avsikt att attrahera?

Tror de verkligen att det finns 1500 (unika) personer både fredag och lördag (per kväll alltså) i Stockholm med sådan distans till sitt liv så att de identifierar sig med uttrycket "du som är vuxen nog att stanna ute efter tre, men gammal nog för att gå hem innan fem".

Jesus Christ.

Jag trodde det fanns en seriös tanke med att skapa något unikt för människor utan identitet i Stockholms nattliv med det här stället. Lokalen har ju kanske störst potential av alla i innerstan. Men i stället höjer man ribban så högt att varenda Blendrökande tjej och Stryktipstippande kille inte har en aning om vad de ska förvänta sig. Vem kommer jag att stöta på ikväll? Vad har jag för chans att bli stammis? Vem kommer prata om Ambassadeur om femton år och säga "Kommer du ihåg…"

Förlåt.

På sista raden står det ju.

PSS! Du som numera tar legitimering som en komplimang kan eventuellt få bekräftelse hos oss. Åldersgränsen är 25 år.


Jag vet att jag inte ligger i målgruppen för Ambasadör. Och tyvärr så känner jag inte en enda människa i hela Sverige som skulle känna sig välkommen efter denna förnedrande inbjudan. Hur i helvete har ni tänkt? Snälla förklara…

Eller skyll på TryckfelsNisse så är vi överens.

PS. Mitt frikort, som va bifogat i utskicket, gav jag till min lokala uteliggare. Han blev skitförbannad och anklagade mig för falsk marknadsföring.

Inga kommentarer: