onsdag 21 november 2007

För ett år sen…

För ett år sen skrev jag i min blogg:

Imorse när jag skulle gå till jobbet upptäckte jag att någon har bytt ut min namnlapp som står vid brevinkastet på ytterdörren. Innan stod det 'Svanström". Alldeles korrekt. Rättstavat och felfritt. På den nya lappen står det 'T Swanstöm". För det första undrar jag varför de har bytt ut lappen bara på min dörr. Och sen till råga på allt, stavat fel. Den som ville göra rätt gjorde bara fel. Pucko!!!

Apropå Pucko. I slutet på åttiotalet ägde jag en gammal bil. Jag och en polare tog bilen och åkte på Sverigeturné. Innan vi åkte lovade varandra att bara äta mat på ställen som hade etiketten "Här kan du få din Pucko varm!" uppklistrad på sin fönsterruta. På den tiden hade var och varannan korvkiosk den etiketten i sitt fönster. På samma meny kunde man beställa en Superstar. En 150 grams hamburgare med massa mums på. Reklamen vid kiosken för Superstar va en MC-åkare med Integralhjälm som höll i hamburgaren och såg mycket nöjd ut. Därför frågade vi alltid om hjälmen ingick i måltiden.

Korvgubbar har ingen humor. Och inte kan man få sin Pucko varm längre heller.

Inga kommentarer: