torsdag 29 november 2007

Kompetent kväll


Att blogga mitt i natten efter några kalla öl, shots, några sura blickar och många varma kramar brukar ofta ge antingen en avigt positiv eller grymt negativ betraktelse.

Facit.

Kaoset uteblev lite. Musiken och våra fantastiska onsdags-stammisar tog största platsen. När vi gör NRJ kvällarna så står vi på stora scenen och spelar. Musiken och ljudet är kopplat så att det även hörs på dansgolvet. Och dansgolvet va fullt till kl 02.45.

Benji, som inledde, gjorde kanske en av sina bästa spelningar hittills. Rasmus spelade låtar jag aldrig hade hört. Fonky och rytmiskt. Klassiker i nya versioner. Jag tyckte det va grymt. Själv inledde jag med Noir/Macklin. Responsen kom direkt. Jag tror jag fick till det.

Överlät min sista låt till Darwin som pumpade ut hans och Backwalls pinfärska låt.

Hitvarning.

Sen gick Alex på. Och det är bara att erkänna. Alex ägde. Punkt slut. David Roiseux som avslutade mixade skjortan av oss andra. Det tunnas ju alltid ur lite på slutet. Men David ska ha credd för sin insats. Musiken va grym och David har ett så stort hjärta att man blir mållös. Jag önskar att jag va lika snäll.

Nu ska jag sova som en stock. Det har varit en lång dag. Godnatt. Och tack alla ni som kom förbi. Vi ses på Bliss i Göteborg på lördag. Eller på DJ Baren på Ambassadeur på söndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

grym kväll med jäkligt bra musik, men jag undrar om alex gillade sin öl??? man kan säga att den var aningen kryddstark!!!!


puss!

välhängd....

Unknown sa...

"välhängd"... jag gav den till David Roiseux haha. Men den första klunken va inte nådig!! hehe

Med Facit i hand... DonMagic gjorde en GRYM spelning. puss