tisdag 6 november 2007

Lasagne Tisdag


Idag är det tisdag. Då måste man äta något gott och framförallt ska det vara hemlagat. Så idag lagar jag en Lasagne. Tricket med att göra en riktigt god Lasagne bygger egentligen på tre små men ack så viktiga punkter.
• Bra råvaror
• Kunskap och färdighet i att kunna göra en grym köttfärssås
• Rikligt med Bechamel

Råvarorna handlar jag (alltid) med minutiös perfektionism. Och efter ett antal år i branschen som ungkarl kan jag snart titulera mig själv inofficiell världsmästare i köttfärssås. Och bechamelsåsen kan man ju inte misslyckas med.

As-We-Speak står min Lasagne i ugnen - 200 grader. Cirka en kvart. Och det luktar så mycket vitlök i min lägenhet att jag blir tårögd.

6 kommentarer:

Anonym sa...

När blir det du och jag *snyft*

Anonym sa...

Du: Glöm att du nånsin fick dessa inlägg.

Anonym sa...

ge mig receptet på köttfärssåsen då! cravings!!!!

Anonym sa...

Ehh, jag skyller på för mkt alkohol och ett stort krav för sex just vid det tillfället jag skrev dessa kommentarer.

Du skulle inte kunna tänka dig att ta bort den kommentaren där ett telefonummer står med tro? :O

Anonym sa...

Köttfärssås är förvisso gott!
Kallas ibland för Bologneso.
Dock så håller orginalet på den en annan klass, och består utav lika delar nötfärs/kycklinglever/lättrökt sidfläsk.

Buren

Don Tomaso sa...

Buren!

Lär inte pappa göra barn…