söndag 18 november 2007

Städdag i Casa Tomaso


Precis som väldigt många andra i min bekantskapskrets höll jag mig hemma igår kväll. Fotbollen va ju kanske kvällens lågvattenmärke och jag började städa bort ångesten över landslagets mediokra spel. Något jag fortsatte med i förmiddags. Tvättade fyra maskiner, diskade och torkade golven. Bäddade rent med lakan från Lexington (som vanligt).

Efter det att man städat infinner sig oftast en oerhört tom känsla. Lite som 'Jaha - och nu?!?'. Som när man byggde tågbana när man va liten. Det va liksom kul att bygga men inte kul att köra omkring med tåget. Nu vill jag inte säga att jag tycker att det är kul att städa. Tvärtom faktiskt. Men nu efteråt så är jag inte speciellt nöjd med vad jag åstadkommit. Även fast det är rent. Och ganska fint.

Har varit nere Peters studio. Han behövde lite fräscha infallsvinklar på housemusik. Brände en skiva och tog med mig. Vi lyssnade lite. Jag berättade vad jag tyckte va bra och vad som är viktigt. Vad jag tror kommer funka i framtiden och vad som känns tokfel. Nu kommer jag bli bollplank för deras nästa stora hit. Antagligen. Blir den dålig erkänner jag givetvis aldrig att jag varit med...

Nu ska jag bränna av de två sista avsnitten av CSI säsong 2. Sen kanske jag börjar med säsong 3. Eller så kanske jag fortsätter å städa.

Inga kommentarer: