fredag 2 november 2007

Salt och Peppar

Idag har jag ätit vegolunch. På Örtagården. För dig som inte har en aning om var det ligger så kan jag säga att det ligger med en fantastisk utsikt över Östermalmshallen. Ingång från Nybrogatan. Nu visade det sig att det enda som var trevligt på Örtagården va just utsikten. De serverar en vegetarisk buffé där maten inte smakade ett skit. Sällskapet, Tim, höll med. Och jag tror att vi tömde varsitt salt- och pepparkar var i vår mat.

Medan jag stod och väntade på Tim sprang jag ihop med Micke Svensson. Han skulle söka någon form av arbetsvisum till USA. De ska dit och spela in 100 höjdare. Eller tre månader i Los Angeles vid poolen som han uttryckte sig. Nåja. Det är antagligen väldans mycket jobb också. Det lustiga med min relation till USA är att jag fick nästan inga vibbar av mitt besök i New York. Däremot Los Angeles. Det dekadenta livet man kan leva där tilltalar mig dessvärre.

I ett desperat försök att konkurrera med Facebook har sökmotorjätten Google lanserat sin nya satsning. Den har det märkliga namnet "Ning". Så nu kan du besöka http://dontomaso.ning.com. Vad som ska hända där är än så länge skrivet i stjärnorna. Men kolla lite. Bli medlem. Eller nåt.

Glöm inte att inte titta på Idol ikväll. Eller att klä ut dig till monster. Så kul är det inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din blogg e så bra " DON " jag har följt den ett bra tag nu ..så skön..du e som du e det borde fler vara..
/A