onsdag 28 november 2007

Rubrik saknas…

Efter att ha blivit intervjuad av ett par olika medier inför söndagens DJ Bar är jag ganska säker på att jag kommer framstå som ganska segerviss. Ska sanningen fram så tror jag att vi har en riktigt bra chans att komma topp fem. Vi slutade ju fyra förra året. Då tävlade någon annan för Café Opera och vi representerade Peacock.

Gårdagskvällen spenderade jag hemma hos Alex. Eftersom man har exakt 6 minuter att spela på i tävlingen gäller det att planera låtval och ordning ordentligt. Vi har valt ut fyra spår samt klippt lite. Det är svårt att göra en bedömning i vardagsrummet på en halvtaskig stereo. Men jag tror det här kan funka. Gör det inte det får vi väl göra något roligt på scenen. Alex brorsa har gjort en video som ska snurra under tiden. Ska bli grymt kul att se. Alla beskrivningar tyder på att den knäcker.

Ikväll är det som bekant NRJ At The Club på Café Opera. Månadens överlägset bästa kväll för folk som gillar att gå ut och lyssna på grym musik. Här har man 45 minuter på sig att spela och jag spelar 00.45-01.30. Det ska bli grymt kul att höra Rasmus Faber i Stockholm. Första gången på mycket länge. Han spelar direkt innan mig och Alex går på efter mig. Benji inleder och David Roiseux har utlovat en "Happy Ending". Jag funderar på att börja med en gammal Daft Punk stänkare eller så blir det Ben Macklin mixen på Noir's Times Of My Life. Dagsformen får avgöra.

Hursomhelst kommer det bli knökfullt ikväll. Kom gärna förbi!

Inga kommentarer: