tisdag 20 november 2007

Personalfest

Man kan nog föreställa sig hur en personalfest för folk som arbetar på krogen kan se ut. Och bilden stämmer. Addera bara lite mer shots. Några extra flaskor champagne. Krogfolk dansar inte. De står i baren. Och blir skitfulla. Det blev vi igår. Men först hade vi spelat curling. Och det va skitsvårt. Jättekul. Och jobbigt. Jag har till och med träningsvärk idag. Av curling ?!?

Vikinglinebåtarna är egentligen märkliga tycker jag. Människorna som reser här är verkligen helt annorlunda än de människor man är van att träffa en vanlig kväll på krogen. Medelåldern är ju betydligt högre. Och alla pensionärer blir som små stökiga tonåringar så fort taxfreebutiken eller buffén öppnar.

På karaoken presenterade konferenciern ett par som nyfölovade. Killen såg ut som en karikatyrteckning och tjejen som ett crossdäck. Båda va så packade att de knappt kunde stå. Ända skulle de sjunga. Duetter. Och det här mina vänner. Det är inte underhållning. Det är ren tortyr. Jag pratade lite med en typ nioårig tjej som stod blygt och tittade på. Hon kunde ALLA texter utan att titta på teven. Stackars tjej. Att få se det här. Sen drömma om att bli sångerska. Det kommer inte att sluta bra.

Själv gjorde jag, traditionsenligt, min egen tolkning av Elvis - In The Ghetto. Det borde jag kanske inte heller ha gjort. Men lilltjejen applåderade i alla fall.

Taxfreeshopen.
3 lådor After Eight
Finsk lakrits
Finsk choklad
3 flaskor rosé
2 flaskor Amarone
En limpa Marlboro Lights
5 småflaskor Underberg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har de " Curling " på findlands färjan "

Don Tomaso sa...

Näe. Men i Djursholm...

Anonym sa...

Fazers choklad är bäst!!

h. Pia