söndag 4 november 2007

Lördagsrally

Lördagsnatten slutar i oklarheter. Men den börjar i alla fall med att jag åker ner till Café Opera vid halvelvatiden. Möter upp Micke Trygg och tjötar lite med honom. Hänger lite med Ghauri som är på kanonhumör. Och efter ett tag kommer Niclas Rahm och Starren och några andra förbi. Vi dricker ett par drinkar och åker sen till Nox. Vi tar en taxi utanför Caféet från ett okänt företag. Resan Café Opera - Nox kostar 200 spänn. Att de jävla friåkarbilarna får finnas är ett skämt. Eller ännu värre. Att man åker med en borde vara straffbart.

På Nox möter jag upp Becker & Christos som bestämt. Som att vrida tillbaka klockan fem-sex-sju år till gamla Sinnerstiden när vi va ute tre dagar i veckan tillsammans. Vi hänger ut ett tag på Nox men går därifrån. Becker vill att vi går till Vanilla Club. Ett otippat önskemål. Men vi går dig. Träffar upp Mille i övre baren. Han såg mer eller mindre chockad ut över att jag va där. Vi går ner i källaren. Jag har aldrig varit här förut. Och det känns ganska ungt - men bra stämning. Vi skickar i oss en magnumskumpa och massa järn. Sen går vi till V.

Klockan är nu kvart i ett. Och det står inte en enda person i kö utanför Sturecompagniet. Vi går direkt upp på V. Utan att passera gå. Halvglest. Men skön stämning och goda drinkar. Baren va ombyggd. Hälsar på Rami och några andra. Musiken suger som vanligt på V så vi går till Solidaritet. Här är det som vanligt helt knökfullt med folk man aldrig sett förut. Musiken skithög. Olle bjuder på ett järn sen tappar jag bort mina polare. Går tillbaka till Café Opera.

Lördagarna är det verkligen überknök på Caféet. Jag börjar prata med en ganska söt tjej. Och hon tar massvis med bilder med sin kamera och vi har ganska trevligt. När Caféet stänger så går vi upp i festvåningen där det pågår någon form av gayfest. Då från ingenstans kläcker tjejen ur sig: Jag tänker inte ligga med dig. Först hör jag inte riktigt vad hon säger. Så jag blir verkligen paff. Men min målsättning av absolut inte att ligga med henne. Eftersom hon fått för sig att jag enbart pratar med henne för att jag vill ligga ber jag henne fara och flyga. Jag blir toksne och åker hem. Stannar och köper en hamburgare på vägen hem. Bjuder även en uteliggare på korv och mos. Sen svartnar minnet. Jag har iaf inte ätit mina pommes. Folieförpackningen står oöppnad på diskbänken.

Nu blir det McDonalds söndag i soffan. Kanske kanske kanske letar jag mig ner till Café Opera ikväll för att kolla in John Dahlbäck. Men chansen känns som 1 på 40.

Inga kommentarer: