lördag 24 november 2007

Inte speciellt roligt


Ibland blir man lite förvånad när man läser i tidningar. Först visste jag inte om jag skulle skratta eller bli arg. Jag blev nog varken eller. Jag blev nog mest förundrad vad redaktionen vill åstadkomma med att sätta mitt namn under en påhittad insändare i tidningen Pause.

Visst har jag många åsikter. Och visst kan det vara kul att höra mig dissa saker till höger och vänster. Men att skriva insändare har jag aldrig gjort i hela mitt liv. Kanske är det någon humorbefriad person som skickat in den på kul. Men mitt tips är att någon på redaktionen skrivit insändaren.

Så med det konstaterandet måste jag tyvärr säga att Pause simmar mitt i mittfåran av alla andra tidningar. Vad som jag tidigare tyckte va en riktigt trevlig tidning som jag gärna betalade för att läsa hamnar nu på undre halvan av alla magasin jag läser (inklusive alla utländska).

Jag tyckte inte det här va speciellt roligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och varför skulle signaturen betyda att det är du? vem som helst kan ju kalla sig don t. snacka om att vara ängslig

Don Tomaso sa...

Ängslig är kanske inte rätt ord. Men givetvis kan det finnas fler som kallar sig för Don T.

Men trots att det varit mitt smeknamn i tio år har jag i stort sett bara hört talas om en annan person. Och han är det definitivt inte.

Jag kan ju ha fel här. Men jag tror inte det.