lördag 17 november 2007

En påse skridskor

Kollat på teve i stort sett hela dagen. Zappat fram och tillbaka. Inget bra. Gick iväg och köpte en Thaisoppa med Scampi och ris. Tokstark. Mitt i maten zappad jag förbi MTV. Där satt Robert, Coci och någon tjej som arbetar på nya nattklubben Village. Och maken till trist intervju har jag nog aldrig beskådat. Om stället är lika tråkigt som intervjun var vet jag inte. Har inte varit där än. En sak är säker. Robert Hållstrand har samma utstrålning i TV som en påse skridskor.

Däremot besökte jag nya Ambassadeur på Kungsgatan igår. Mycket snygg lokal. Men inga gäster. Det kan bli knepigt det där. Lokalen känns lite konstigt planerad. Först möts man av en bar. Och någon slags loungedel med vita soffor utan ryggstöd (om jag inte minns fel). Dansgolvet ligger mitt i lokalen. Tar man sig förbi det kan går man upp en halv trappa. Här uppe pratar vi kanske om en av Stockholms snyggaste klubbmiljöer. Men det hade inte en enda gäst upptäckt. Det va helt tomt. Som DJ kan man inte låta bli att lägga märke till ljud, ljus och annat. Och ljudet va verkligen inget extra. När man lägger så mycket pengar på att göra ett nytt ställe och har så risigt ljud som de har här så blir man nästan tårögd. Eller förbannad.

Nu ska jag kolla på fotboll. Tips. 2-2.

Inga kommentarer: