torsdag 15 november 2007

Glömde den viktigaste

Lemon Bar
1993-1995
På detta ställe inledde jag min karriär som DJ. Mina kompisar som jag lärt känna på Daily News hade sen tidigare hamburgerhaket Levinsky's på Norrlandsgatan. Sen köpte de av någon märklig anledning stjärnkrogen L'escargot på Kungsholmen. L'escargot hade vid den tiden en liten bakficksdeli som byggdes om till en bar. Jag kom på namnet Lemon Bar på färjan till Tynningö på midsommarafton 1993. På den tiden drack alla alkoläsken Hooch och Caiprinha blev en populär drink. Låten jag inledde varje spelning med på Lemon var Donny Hathaway - The Ghetto. Liveversionen från 1972.

Jag har träffat flera olika, idag gifta par, tio år efter storhetstiden. De träffade varandra hos oss. Idag är Lemon Bar en schlagerbar. Och jag och många av de äldre gästerna gråter sig till sömns varje kväll.

Inga kommentarer: