lördag 26 januari 2008

10 låtar och analyser

The Attic - Flash In The Night (Albin Myers Remix)
Albin. Det här är nog det bästa jag hört på mycket mycket länge. När Jonas spelade den på Hells Kitchen igår va stämningen euforisk. Grattis. Nu kommer du gå mycket långt.

Kylie - In My Arms (Sebastian Leger Dub)
Att spela Kylie Minogue kanske man inte gör allt för ofta. Och det har ju sina orsaker. Men den här mixen är helt enkelt grym.

Buy Now - Body Crash (Dirty South Remix)
Vinterns/vårens absoluta bästa floorfiller. Det här är en monsterhit. Ladda inte ner den här på nätet utan köp den på Beatport eller Itunes nu när den släpps.

Cicada - Same Old Scene (Henrik B Remix)
Många av de bästa remixerna på de stora hitsen under 2007 kom från Henrik B. Den här låten är väl ett par månader gammal. Men den är sjukt bra. Den har ett eget sound som svänger och mina öron ler.

Justice - D.A.N.C.E (Stuart Price remix)
Justice album är kanske ett av vinterns stora utropstecken. Och den här remixen är svinbra. Happy Music är tillbaka!

Ercola & Heikki L - Deep At Night (Adam K & Soha Remix)
Benji har järnkoll. Han tipsade mig om den här låten och spelade upp den 40 gånger för mig när vi va i Göteborg förra helgen. Jag va skeptisk i början. Men jag ger upp. Jag älskar den här låten.

Nick Terranova - Breakaway
På något sätt kan jag inte stå still när jag hör den här. Den ska spelas högt. Och sent.

Roger Sanchez - Again (Laidback Luke Remix)
Luke är kung. Inget snack. Allt han gjort den senaste tiden är snäppet bättre än allt annat. Ska bli kul att se om han kommer till Sverige snart...

Copyright - We Can Rise (Dub)
Jag vet. Den är ett och ett halvt år gammal. Men jag upptäckte den i min skivväska häromdagen. Och det är en klassiker. Den funkar alltid. Det gör alla bra låtar.

Lazee - Rock Away
Ett nygammalt sound. Bara ett bevis på att Urbanscenen närmar sig Housescenen. Jag tycker låten är mäktig.

1 kommentar:

Anonym sa...

När släpps body crash då? trodde att det var den 28e men icke. Skulle ju vara lättare att köpa den om den fanns att köpa...?