lördag 19 januari 2008

Hemma från Gbg


Har spenderat tre timmar på X2000 från Göteborg idag. Jag sov större delen av resan. Förutom ett litet tag när några ungar började skrika. Innan tåget lämnade perrongen hann jag och Benji in till Feskarbröderna och handlade lite räkor och annat gott. Kommer bli en grym pasta ikväll.

Gårdagen va vi ute i ett blåsigt Göteborg. Efter att checkat in på Avalon åt vi middag på Lipp. På Avenyn. God mat och bra service. Har käkat här tidigare och det va bra den gången också. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet duschade och fixade lite. Jag, Per, Benji och John Amatiello tog oss sedan till Push där John spelade. Mitt första besök här. Och det måste vara en av Sveriges överlägset snyggaste nattklubbar. Bra gäster och fullt överallt. Uteserveringen kan bli riktigt grym i sommar.

Jag pratade med en del gäster för att kolla vad dom tycker. Och gensvaret va direkt. Alla tyckte att Göteborg behövde en ny nattklubb av den här digniteten. Det verkar som alla nattklubbsgäster i Göteborg är väldigt fixerade vid personalen. Alla bartenders är liksom kändisar här. Så är det väl till en viss del här hemma också. Men inte alls i samma utsträckning. De skönaste kommentarerna om Push fick jag av en något äldre gäst som menade att det va mycket Kakaduor på stället. Och att 'alla figurer talade svenska'. Roliga uttryck. Han va dock mest glad åt att han inte sprang på krysset på krogen denna kväll. Det tog ett tag för mig att hajja. Men sen skrattade jag mig till sömns.

Gick in och spelade några låtar med John senare. Kul att spela på bra utrustning och bra ljud. Och kul att spela med John. Han hade inte spelat på fyra månader enligt honom själv. Jag har ju jobbat med John parallellt i den här branschen i drygt tio år. Och han har somnat i DJ båset på Café Opera och blivit väckt av städarna kl åtta på morgonen. Och på den senaste spelningen han gjorde innan gårdagen blev han utslängd från stället. Moget? Nej. Kul? Ja.

Alex är ledig och kvar i Uppsala ikväll lördag. Entré Albin Myers som kvällens sidekick. Ska bli roligt att spela med Albin. Han e en skön kille. Dessutom bor han i mitt gamla hus i Täby. Där jag bodde med mitt kryss för tolv-tretton år sen.

Inga kommentarer: