måndag 28 januari 2008

Skippa kampanjerna


Inte för att jag är speciellt intresserad av politik. Intresset inskränker sig så till den grad att jag i stort sett bara bryr mig om att min brorsa mår bra.

Men något som irriterar mig är de här delstats-presidentkampanjerna i USA. Tänk om de istället för att kasta ut miljontals dollar på att ragga röster skänkt alla pengarna till välgörenhet. Det skulle med största sannolikhet räckt för att mätta ett antal U-länder i många många år.

Jag kan inte påstå att jag lämnar speciellt mycket pengar till välgörenhet själv. Men varje gång jag handlar mat lägger jag alla returmynt i Rädda Barnen bössan som står vid kassorna. Så mitt samvete är någorlunda rent.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På vilket sätt har din bror? något med politik att göra?

Don Tomaso sa...

Han arbetar med politik.