fredag 18 januari 2008

Till Göteborg


Idag åker jag till Göteborg. Tillsammans med Benji och Per. Tåget går kvart över tre. Vi ska kolla in Push och några andra ställen. Det ska verkligen bli skitkul. Igår va det stor Tottfest på Sture. Det kanske känns lite krystat att ha fester för andra nattklubbar i sin egen lokal. Men vad det handlar om är att sprida information om var du ska befinna dig när du inte är i Stockholm. Hur som helst. Det kom mycket folk och jag är supernöjd med hela arrangemanget.

Under kvällen lottade vi ut fem övernattningar på Tott. Endast en person var på plats för att hämta ut sin vinst. Själva kriteriet för att vinna va just att man skulle vara på plats. Och priserna lottades ut till gäster som valt att OSA till Stures gästlista igår torsdag.

Och här kommer en ganska intressant iakttagelse. Det verkar som om det här med gästlistor och annat blivit lite för enkelt att utnyttja. Det har helt enkelt blivit för lätt att komma in på krogen. Med rätt e-mailadress så tar du dig in på alla ställen utan att stå i kö eller egentligen känna någon på nattklubben. Jag tror att många använder listorna för att försäkra sig om att de kommer in utifall de ska gå ut.

Jag själv är en av dom som använder mig av den här typen av möjligheter att OSA till lista. Självklart ar det en bra grej för nattklubben man arbetar på. Men jag börjar bli mer och mer skeptisk till om det här verkligen är bra. Om jag till exempel skulle ställa in personal på ställena efter folket som osat till gästlistan så skulle jag stå mig ganska kort.

För att inte tala om Facebook. Här kan du verkligen inte räkna med att några gäster ska dyka upp till ditt evenemang överhuvudtaget. Att sprida infomation om vad som händer är väl Ok. Men thats it. Bara för att någon kryssar i 'Attending' på ditt evenemang innebär det absolut inte samma sak som att man dyker upp.

Det här kräver någon form av tankearbete. Så här kan det i alla fall inte fortsätta. Det är helt klart. Att arrangera en happening som folk osar till och sen inte kommer till kommer i fortsättningen inte vara samma sak. I alla fall inte i min värld. Och jag vet många med mig som har precis samma problem. Låt oss göra något åt saken gemensamt. Det är nog först då det kommer ge någon effekt.

Klicka på ovanstående bild. De personerna hade vunnit mycket exklusiva priser igår. Men eftersom de inte va på plats så vann de absolut ingenting. Att de dessutom osat till listan och sen inte kom har jag också noterat. Och om de nu va där och missade vår jätteskylt på dansgolvet om vilka som vunnit kan jag bara beklaga att de inte hade glasögon på sig. Eller hade några polare med sig som kunde berättat för dom att de vunnit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja fyfan alltså.

På den gamla goda tiden så var ju listjäveln något, stog man på den var man någon eller så kände man någon.

Iaf, även idag så dyker jag alltid upp när jag står på listan någonstans, i respekt till den som skrev upp eller stället som förväntar sig att man kommer. Dyker man inte upp är det i princip samma sak som att vara opålitlig...

Jag tycker man ska slopa alla dessa jävla osa-listor. Bring back the old days.

MVH Jimmy