måndag 7 januari 2008

Helgen i backspegeln

Jag citerar den något tveksamma identiteten som döljer sig bakom namnet Niki De Verbier.

”Jag började gårdagen med att spana in
Sturecompagniet, eftersom ryktet sagt mig att det håller på att hända nåt spännande med lördagarna där. Alex Lewerentz och Don Tomaso har ryckt tag i skivspelarna, det har snickrats om en hel del – och folk verkar verkligen ha hittat tillbaka! Sjukt kul, förstås. Det vore ju synd och skam om en av stans snyggaste och mest klassiska – oh, the memories – klubblokaler gick till spillo. Det gjorde den verkligen inte den här lördagen. Jag sprang på skojiga typer som Emily Velandia, residenten Isabel Adrian, energiknippet Lisa Rytter, Emmi Honkasalo, litteraturkännaren Nisse Holm och dynamiska trion Edita Renlund, Maxinne Björk och Gisela Falcone, bara under första halvtimmen."

Lördagarna på Sturecompagniet börjar sakta ta form. De många helgdagarna har dock spritt ut gästerna över hela veckorna. Men jag tror att vi har något stort på gång. Responsen på dansgolvet är direkt. Och nu på lördag har en liten del av vår ombyggnad en mindre premiär.

Inga kommentarer: